threadprofilestart.c 1.61 KB
/************************************************************************
 Copyright (C) 1999 NINTENDO CO,Ltd,
 Copyright (C) 1999 MONEGI CORPORATION,
        All Rights Reserved
This program is a trade secret of NINTENDO CO,Ltd and MONEGI Corp.
and it is not to be reproduced, published, disclosed to others, copied,
adapted, distributed, or displayed without the prior authorization of
NINTENDO CO,Ltd. and MONEGI Corp. Licensee agrees to attach or embed
this Notice on all copies of the program, including partial copies or
modified versions thereof.
*************************************************************************/
/************************************************************************
 $Date: 2002/10/29 08:06:43 $
 $Revision: 1.1.1.1 $
 $Author: blythe $
************************************************************************/

#ifndef _FINALROM

#include <rdb.h>
#include <os_internal.h>
#include <os_thread.h>
#include "osint.h"

/*
 * プロファイラの処理開始
 * 前もって、osThreadProfileInit()しておく必要があります。
 */
void
osThreadProfileStart(void)
{
    register u32 saveMask;

#ifdef _DEBUG
    /* まだイニシャライズされていないときは操作できない */
    if (!__osThprofFlag) {
        __osError(ERR_OSTHPROFILESTART_FLAG, 0);
	return;
    }
    /* 既に start 済みの場合には、多重 start はできない */
    if (__osThprofFunc) {
        __osError(ERR_OSTHPROFILESTART_START, 0);
	return;
    }

#endif /* _DEBUG */

    /* Turn on */
    saveMask = __osDisableInt();
    __osThprofLastTimer = osGetCount();
    __osThprofFunc = osThreadProfileCallback;
    __osRestoreInt(saveMask);

}

#endif /* #ifndef _FINALROM */